مایکروسافت توانست یکی از مهم‌ترین رقیب‌های سرفیس را کنار بزند

مایکروسافت توانست یکی از مهم‌ترین رقیب‌های سرفیس را کنار بزند

شرکت گوگل به تازگی تصمیم گرفته تا بخش توسعه محصولات سخت افزاری خود نظیر کامپیوترهای ارزان‌قیمت و همراه کروم بوک را کوچک‌تر کند و بسیاری از نیروهای آن را از کار تعدیل کند. بر این اساس، شرکت گوگل به صورت رسمی از فعالیت در زمینه توسعه کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل کرومیوم دست کشیده است و تصمیمی برای ادامه فعالیت در این زمینه ندارند.

شرکت گوگل و کامپیوترهای همراه و ارزان‌قیمت کرومیوم یکی از مهم‌ترین رقیب‌های سری محصولات شرکت مایکروسافت به حساب میامدند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که مایکروسافت محصولاتی نظیر سرفیس گو و سرفیس لپ تاپ را برای رقابت هر چه بیشتر با کامپیوترهای کرومیوم آماده عرضه به بازار کرد که در نوع خود بسیار موفق بوده است و باعث شده تا رقیب اصلی این شرکت از عرصه رقابت کنار برود.

مایکروسافت همچنین با توسعه و عرضه کامپیوترهای حرفه‌ای‌تر نظیر سرفیس پرو و سرفیس بوک تصمیم به رقابت با شرکت‌های دیگر نظیر اپل دارد و میزان فروش بیشتری را نسبت به فروش محصولات مک در بازار جهانی تجربه کند. بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که مایکروسافت با تولید نسخه‌های جدید مک توانسته تا حد قابل توجهی در برابر کامپیوترهای مک به صورت موفقیت آمیز عمل کند. بر این اساس شرکت مایکروسافت می‌تواند در آینده نزدیک با تولید و عرضه محصولات بهینه‌تر و جدیدتر با شرکت اپل نیز رقابت سرسختانه‌تری داشته باشد و از آن طریق بتواند درآمد بیشتری از رقبای خود را تجربه کند.

یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های سری محصولات سرفیس مربوط به اجرای نسخه کامل سیستم عامل ویندوز به همراه پردازنده‌های قدرتمند می‌شود که باعث افزایش کاربری دستگاه برای اهداف گوناگون می‌شود. مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک فرایند توسعه و عرضه سری محصولات سرفیس خود را به صورت بهینه‌تر افزایش دهد و از آن طریق به جایگاه بهتری را نسبت به رقبا از آن خود کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید