مایکروسافت به دنبال سرفیس با دو نمایشگر مجزا است

مایکروسافت به دنبال سرفیس با دو نمایشگر مجزا است

بر اساس اطلاعات منتشر شده از یک پتنت جدید، شرکت مایکروسافت در تلاش است تا یک دستگاه از برند سرفیس را با دو نمایشگر آماده تولید و عرضه کند.

این پتنت با عنوان REFLECTIVE DISPLAY یا «نمایشگر منعکس کننده» از طرف مایکروسافت به ثبت رسیده است. تاریخ ثبت این پتنت در اداره ثبت اختراع آمریکا اول ماه می سال 2017 بوده است که به تازگی توسط وب سایت Windows Latest منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از این پتنت مایکروسافت تصمیم دارد تا دستگاهی با اندازه و ابعاد سرفیس پرو را به همراه دو نمایشگر مجزا تولید کند. نمایشگر دوم می‌تواند با انعکاس چند لایه‌ای پرتوها به‌عنوان یک ابزار کمکی در ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.

تا پیش از این مایکروسافت تصمیم داشت تا یک تلفن هوشمند را با دو نمایشگر تولید کند. این محصول تحت پروژه‌ای با عنوان اندرومدا در حال توسعه بود که مدیران این کمپانی به‌یک‌باره تصمیم به توقف توسعه آن گرفتند. این تلفن هوشمند می‌توانست با دو نمایشگر جداگانه به‌صورت هم‌زمان یک تبلت و یک تلفن هوشمند قابل حمل را به کاربر ارائه دهد که بر اساس شرایط مختلف کارایی متفاوتی را در اختیار کاربر خود قرار می‌داد. این محصول می‌توانست یک تلفن هوشمند با نمایشگر 6 اینچ باشد که در هنگام باز شدن به یک تبلت 12 اینچی تغییر حالت می‌داد.

اما حالا مشخص شده است که مایکروسافت علاوه بر تلفن هوشمندی با عنوان سرفیس فون، تصمیم به توسعه دستگاهی هم ابعاد سرفیس پرو دارد که می‌تواند با دو نمایشگر مجزا کارهای گوناگونی را انجام دهد. شرکت مایکروسافت البته تصمیمی برای استفاده از نمایشگر دوم برای ارائه محتوای ویدیویی و تصویری ندارد؛ بلکه تصمیم دارد تا از این نمایشگر برای ارائه امکاناتی ویژه برای بهبود رابط کاربری استفاده کند.

اطلاعات این پتنت در حالی منتشر شده است که مایکروسافت هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تولید محصول مبتنی بر آن را ارائه نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید