سرفیس لپ تاپ 4 با پردازنده تایگر لیک اینتل آماده عرضه به بازار می‌شود

سرفیس لپ تاپ نسل 1 - سرفیس لپ تاپ 4 با پردازنده تایگر لیک اینتل آماده عرضه به بازار می‌شود

تنها چند روز از زمان انتشار اطلاعات مربوط به تصمیم شرکت مایکروسافت برای تولید سرفیس لپ تاپ با پردازنده سری رایزن AMD می‌گذرد و حالا یک منبع آگاه اعلام کرده که سرفیس لپ تاپ 4 قرار است با پردازنده تایگر لیک شرکت اینتل آماده عرضه به بازار شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در نتایج تست‌های بنچ مارک 3D Mark شرکت مایکروسافت محصولاتی از سری سرفیس لپ تاپ 4 را با دو پردازنده اینتل تایگر لیک و AMD رایزن آماده عرضه به بازار می‌کند. شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا از تراشه‌های 10 نانومتری تایگر لیک برای تولید نسل چهارم سرفیس لپ تاپ آماده عرضه به بازار شود.

شرکت مایکروسافت در حقیقت برای تولید سرفیس لپ تاپ تصمیم دارد تا به صورت کامل با دو شرکت فعال در زمینه تولید تراشه‌های پردازش مرکزی همکاری کند. بر این اساس این شرکت قرار است بازه‌ها و کانفیگ های مختلف را آماده عرضه به بازار کند. فرکانس این پردازنده قرار است روی 2.7 گیگاهرتز کلاک شده که قرار است در حالت توربوبوست می‌تواند تا 4.3 گیگا هرتز نیز افزایش پیدا کند.

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا احتمالاً از نسل چهارم سری محصولات سرفیس لپ تاپ در جریان اکتبر 2020 میلادی رونمایی کند و این محصول را در نیمه دوم امسال آماده عرضه به بازار جهانی کند. گفتنی است که شرکت مایکروسافت تلاش دارد تا در توسعه و عرضه این محصولات قابلیت‌های کاربردی بیسار زیادی را برای افزایش سطح پردازش مرکزی و کاربردی دستگاه آماده عرضه کند. بر این اساس این شرکت در تلاش است تا با بسیاری از شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت افزاری  رونمایی کند تا از آن طریق به صورت ویژه و منحصر به فرد کارایی‌های خاصی را به کاربران ارائه دهد. گفتنی است که این اطلاعات به طور کامل از طرف مایکروسافت تایید نشده است و شرکت مایکروسافت عرضه سرفیس لپ تاپ 4 با پردازنده‌های AMD و تایگر لیک را به صورت رسمی تایید نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید