سرفیس تاشو احتمالاً در جریان کنفرانس 10 مهر معرفی خواهد شد

سرفیس تاشو احتمالاً در جریان کنفرانس 11 مهر امسال معرفی خواهد شد

شرکت مایکروسافت تنها چند روز پیش از برگزاری کنفرانس اکتبر خود، پتنتی جدید را به سازمان دولتی ثبت اختراع آمریکا ارائه داده که نشان از حضور احتمالی یک دستگاه سرفیس تاشو دارد.

شرکت مایکروسافت در این پتنت توضیحاتی از حضور یک دستگاه ویندوزی با نمایشگر دوگانه و به همراه قابلیت تا شوندگی را ارائه داده است. این محصول دارای دو نمایشگر به هم چسبیده است که می‌تواند از طریق یک لولا به صورت یک پارچه و بدون جدا سازی خم شود و در زوایای مختلف آماده کار کرد دارد.

تا پیش از این مایکروسافت بارها تلاش‌هایی درزمینهٔ ساخت و طراحی یک دستگاه تاشو مبتنی بر سیستم عامل ویندوز کرده بود. این شرکت از سال 2017 پتنت های زیادی را درزمینهٔ تولید و طراحی یک تلفن هوشمند تاشو مبتنی بر پروژه اندرومدا را به ثبت رسانده بود. با این حال این پروژه در سال 2018 متوقف شد و مایکروسافت دیگر تلاشی برای توسعه تلفن‌های هوشمند ندارد.

در این پتنت مایکروسافت توضیح داده که دستگاه یاد شده مجهز به سیستم عامل  Window 10 Desktop OS است و می‌تواند با رابط کاربری ویژه تمامی نرم افزارهای توسعه یافته برای این سیستم عامل را در خود اجرا کند. مایکروسافت نزدیک به یک سال پیش فرایند توسعه Windows Core OS را آغاز کرده بود و این شرکت تصمیم دارد تا از این سیستم عامل در توسعه سرفیس تاشو استفاده کند.

سرفیس تاشو قرار است به عنوان یک تبلت پیشرفته و قابل حمل معرفی شود و مایکروسافت تمایلی برای معرفی آن به عنوان یک تلفن هوشمند در بازار ندارد. با وجود تمام این اطلاعات برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این محصول قرار است در جریان کنفرانس مهر ماه مایکروسافت آماده معرفی و عرضه به بازار شود؛ با این حال مایکروسافت ممکن است زمان بیشتری برای توسعه و عرضه این محصول نیاز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید