سرفیس بوک 3 مجهز به نمایشگر دوم می‌شود

کنفرانس 2019 مایکروسافت برای معرفی سرفیس های جدید فردا برگزار می‌شود

شرکت مایکروسافت احتمالاً در تولید و عرضه سرفیس بوک 3 به دنبال تعبیه یک نمایشگر دوم برای بهبود روند کاربری این کامپیوتر ویندوزی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از طرف یکی از پتنت های شرکت مایکروسافت، این کمپانی احتمالاً در تلاش است تا با استفاده از یک نمایشگر دوم، امکان ردیابی حرکات دست و تشخیص دست خط را به کاربران ارائه دهد. پتنت یاد شده اولین بار در وب سایت Windows United منتشر شده است که مایکروسافت در آن در مورد ردیابی و ثبت اطلاعات مربوط به دست خط را توضیح داده است.

در این پتنت، مایکروسافت اعلام کرده در بخش پایینی سرفیس بوک 3 که کیبورد و تاچ پد قرار گرفته، می‌توان یک نمایشگر دوم را تعبیه کرد که از آن طریق کاربران می‌توانند با استفاده از قلم استایلوس یادداشت‌های مورد نظر خود را به ثبت برسانند. مایکروسافت توضیح داده که این نمایشگر دوم نیاز به یک قطعه و سنسور دیجیتایز با مکانیزم ویژه‌ای است که می‌تواند داده‌های ورودی از طریق قلم استایلوس را به‌صورت لحظه‌ای و سریع‌تر از آنچه روی نمایشگر لمسی سرفیس ها است دریافت و ثبت کند.

بر این اساس مهم‌ترین خصوصیت این نمایشگر دوم که قرار است در سرفیس بوک 3 جای داده شود، به کاهش میزان تأخیر در ردیابی حرکات دست و قلم مربوط می‌شود. تا پیش از این مایکروسافت با توسعه نسل‌های جدید قلم‌های استایلوس سرفیس پن در تلاش بود تا سطح تأخیر در ردیابی این دستگاه‌های هوشمند را کاهش دهد. با این حال سرفیس بوک 2 و دیگر محصولات مدرن از سری کامپیوترهای سرفیس همچنان با تأخیر نسبتاً کمی مواجه بودند.

مایکروسافت احتمالاً این پتنت را در توسعه و عرضه سرفیس بوک 3 و احتمالاً سرفیس لپ تاپ 4 آماده عرضه می‌کند. این محصولات به احتمال زیاد در جریان اکتبر 2020 میلادی آماده معرفی و عرضه به بازار جهانی می‌شوند و مایکروسافت نسل جدیدی از محصولات سرفیس  باقابلیت‌های ویژه را آماده عرضه به بازار جهانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید