روند نمایش تاریخ تغییر و ساخت فایل‌ها در آپدیت بعدی ویندوز 10 تغییر می‌کند

روند نمایش تاریخ تغییر و ساخت فایل‌ها در آپدیت بعدی ویندوز 10 تغییر می‌کند

گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران عضو برنامه اینسایدر حاکی از آن است که مایکروسافت در حال ایجاد تغییراتی اساسی در فایل اکسپلورر ارائه شده در ویندوز 10 با آپدیت 19H1 است.

بر اساس ادعای کاربرانی یکی از مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در ویندوز 10 با آپدیت 1901 ایجاد شود تغییر روند نمایش تاریخ ساخت و تغییر فایل‌ها و فولدرها در فایل اکسپلورر است که طی آن کاربران می‌توانند به صورت بهینه‌تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

فرمت امروزی تاریخ نشان داده شده از زمان تغییر فایل‌ها و فولدرها در فایل اکسپلورر بر اساس روز/ ماه/ سال/ ساعت / دقیقه است. با این حال مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک این فرمت را کنار بگذارد و از فرمت جدیدتری استفاده کند. فرمت جدید قابل استفاده در آپدیت 1901 ویندوز 10 می‌تواند ماه‌های میلادی را به صورت حروف نشان دهد و روز یا سال هر یک از تاریخ‌ها به صورت عددی نمایش داده می‌شوند. برای مثال فایل‌ها و فولدرها در فایل اکسپلورر از این پس تاریخ November 29 نشان داده می‌شوند و محتوای دیگر جایگزین آن خواهد شد.

برای دسترسی به فرمت جدید، پس از دانلود و نصب آپدیت‌های بتا در بخش اینسایدر یا نسخه کامل و عمومی آپدیت 1901 که از سال آینده میلادی آماده عرضه می‌شود، کاربران می‌توانند ‌به بخش Folder Option مراجعه کرده و گزینه conversational format را فعال کنند. پس از انجام این کار تمامی فایل‌ها فولدرها با فرمت جدید تاریخ ساخت نشان داده خواهند شد. مایکروسافت همچنین تصمیم دارد تا در آینده نزدیک امکان استفاده از خالت تاریک را در فایل اکسپلورر ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید