رابط کاربری ویندوز 10 در آینده از طریق مایکروسافت استور قابل شخصی سازی خواهد بود

رابط کاربری ویندوز 10 در آینده از طریق مایکروسافت استور قابل شخصی سازی خواهد بود

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در آینده نزدیک امکان بیشتری را در زمینه شخصی سازی رابط کاربری ویندوز 10 را به کاربران ارائه دهد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده از کدهای نسخه بتای ویندوز 10 در اولین آپدیت عرضه شده در سال 2020 مایکروسافت تصمیم دارد تا به کاربران امکاناتی برای دانلود و نصب موارد مختلف برای تغییر رابط کاربری ویندوز 10 را ارائه دهد. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا تغییراتی که توسعه دهندگان به صورت آزادانه در مایکروسافت استور ارائه داده‌اند را در دستگاه‌های خود نصب کرده و از آن طریق توانایی شخصی سازی بیشتری را برای ویندوز 10 داشته باشند.

علاوه بر این، امکانات یاد شده به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به صورت آزادانه‌تر رابط کاربری ویندوز 10 را تغییر دهند و از آن طریق امکانات بیشتری را با استفاده از مایکروسافت استور به کاربران ارائه دهند. این مسئله باعث می‌شود تا درآمد توسعه دهندگان از طریق مایکروسافت استور افزایش پیدا کند و حتی بتوانند به صورت هوشمندانه‌تر برخی از موارد توسعه داده شده برای رابط کاربری ویندوز 10 را به صورت پولی به فروش برسانند و کاربران به صورت بهینه‌تر به این موارد دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که این قابلیت احتمالاً در اولین آپدیت بزرگ عرضه شده برای ویندوز 10 در سال 2020 که در حال حاضر از آن به عنوان آپدیت 20H1 یاد می‌شود عرضه شود. این آپدیت در حال حاضر به صورت بتا به توسعه دهندگان ارائه شده است و در ماه‌های آینده آماده عرضه به کاربران عضو برنامه ویندوز اینسایدر خواهد شد و پس از آن به صورت نهایی در نیمه اول سال 2020 میلادی آماده عرضه به‌تمامی کاربران خواهد شد.

ضمناً باید به یاد داشت که برخی از این قابلیت‌ها به صورت رایگان و برخی دیگر از آن‌ها احتمالاً به صورت پولی به کاربران ارائه می‌شود که کاربران باید آن‌ها را پیش از استفاده از مایکروسافت استور خریداری کنند و پس از آن می‌توانند در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 از آن‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید