خبرهای بد بنچ مارک‌ها برای سرفیس نئو

ویندوز 10 ایکس سرفیس نئو

شرکت مایکروسافت هنوز سرفیس نئو را آماده عرضه به بازار نکرده است و حالا اطلاعات فاش شده از بنچ مارک‌ها خبرهای بدی را برای این محصول منتشر کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت Notebookcheck بنچ مارک پردازنده اینتل LakeField که قرار بود در سرفیس نئو تعبیه شود، توانایی و قدرت پردازش قابل توجهی ندارد. این پردازنده در تبلیغات گسترده اینتل و مایکروسافت روی فرکانس 3.0 گیگاهرتز کلاک شده بود، اما حالا مشخص شده که این پردازنده تا 67 درصد نسبت به تراشه‌های سری Amber Lake اینتل توانایی کمتری دارد.

در عین حال شرکت اینتل اعلام کرده بود که از طریق قابلیت‌های Boost امکان بهینه سازی فرکانس پردازش تا سقف 12 درصد را برای این پردازنده‌ها آماده کرده است. این در حالی است که حتی در صورت استفاده از این قابلیت نیست نیز پردازنده یاد شده توانایی‌های لازم برای کارکرد در شرایط مورد انتظار را ندارند.

البته وب سایت Notebookcheck اعلام کرده که در حال حاضر به دلیل عدم عرضه نهایی سرفیس نئو به عنوان نمونه‌ای از دستگاه‌های مبتنی بر این پردازنده توانایی بررسی دقیق آن را ندارد. با این حال می‌توان حدس زد که سرفیس نئو به عنوان یکی از دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل LakeField با چالشی بزرگ بر سر تأمین قدرت پردازش مرکزی مواجه باشد و کاربران امکان کارکرد به شکل عادی را با این محصول نداشته باشند.

از طرف دیگر شرکت مایکروسافت هنوز به صورت رسمی این محصول را آماده عرضه نکرده است و به همین دلیل ممکن است تا روز پایانی آماده سازی این محصول برای عرضه به بازار جهانی، تغییرات ویژه‌ای در آن اعمال شود که باعث بهبود روند کاربران آن نسبت به آنچه امروزه بررسی‌ها میگویند باشد.

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا در سال جاری میلادی و پیش از آغاز سال 2021 این محصول را آماده عرضه به بازار جهانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید