ترفند مهم مدیریت هوشمند کلیپ بورد در ویندوز 10

ترفند مهم مدیریت هوشمند کلیپ بورد در ویندوز 10

یکی از تغییراتی که شرکت مایکروسافت در توسعه نسخه‌های جدید سیستم عامل ویندوز 10 ارائه داده به مدیریت کلیپ بورد در ویندوز 10 مربوط می‌شود.

کاربران می‌توانند از طریق این قابلیت هر آنچه در کلیپ بورد خود قرار داده‌اند را مشاهده کنند و تاریخچه آن را مشاهده کنند و آن حتی بخشی از آن را به انتخاب خود مدیریت و برای بار دیگر کپی کنند. این موارد شامل نوشته‌ها متنی، فایل‌ها و موارد دیگر نیز می‌شود و کاربران محدودیتی برای دسترسی به کلیپ بورد و تاریخچه آن نخواهند داشت.

این قابلیت از اکتبر سال 2018 میلادی به ویندوز 10 اضافه شده است و از همین حالا کاربران می‌توانند به صورت بهینه‌تر و کاربردی‌تر به کلیپ بورد و موارد کپی شده در سیستم عامل دسترسی داشته باشند. این قابلیت تا پیش از این به صورت انحصاری و مستقیم در سیستم عامل ویندوز 10 وجود نداشت و کاربران برای دسترسی به تاریخچه کلیپ بوردها باید از ابزارهای جانبی و نرم افزارهای متفاوت استفاده می‌کردند.

با این حال شرکت مایکروسافت این قابلیت را در سیستم عامل ویندوز 10 و آپدیت‌های جدید عرضه شده برای آن به صورت عمومی آماده عرضه کرده است. کاربران می‌توانند با استفاده از دکمه‌های ترکیبی ویندوز و V (WIN + V) به تاریخچه کلیپ بورد دسترسی داشته باشند و حتی آن را مدیریت کنند.

گفتنی است که تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10 به دلیل حفظ حریم خصوصی قابل پاک سازی و حتی غیرفعال سازی است و در صورت عدم تمایل کاربران به دسترسی به آن می‌توان تمامی موارد ذخیره شده در این بخش را به طور کامل پاک کنند.

استفاده از این ابزار روند کارها را سریع‌تر می‌کند و باعث جلوگیری از فراموش شدن اطلاعات کاربران می‌شود. کاربران برای دسترسی به این موارد باید آپدیت اکتبر 2018 به بعد را روی ویندوز 10 خود نصب داشته باشند چرا که در غیر این صورت امکان دسترسی به این قابلیت متوقف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید