تبلت سرفیس 3 مایکروسافت رسما معرفی شد؛ پردازنده Atom x7 با لیتوگرافی 14 نانومتری و نمایشگر 10.8 اینچی

تبلت سرفیس 3 مایکروسافت رسما معرفی شد؛ پردازنده Atom x7 با لیتوگرافی 14 نانومتری و نمایشگر 10.8 اینچی

مایکروسافت بار دیگر با گجتی جدید به دنیای سخت افزار باز گشته است.

رزولوشن این تبلت کمی از Full HD بیشتر است که کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی نسبت تصویر آن مانند برادر بزرگتر خود سرفیس پرو 3 به صورت 3 به 2 در نظر گرفته شده است. ردموندی ها قلب تپنده دستگاه هیبریدی خود را یک پردازنده جدید اتم ایکس 7 اینتل با لیتوگرافی 14 در نظر گرفته‌اند که مشمول نام‌گذاری جدید پردازنده‌های این کمپانی می‌شود و به هسته‌های Airmont مجهز شده که نسل بعدی هسته‌های Silvermont و Bay Trail به شمار می‌رود. استفاده از پردازنده‌ی مبتنی بر معماری x86 باعث می‌شود تا نسخه‌ی کامل ویندوز بر روی آن اجرا شود. پس این بار در تبلت سرفیس خبری از ویندوز آر‌-‌تی نیست.

 

این پردازنده 4 هسته‌ای اتم با فرکانس کاری بالاتر از 2 گیگاهرتز کار می‌کند که می‌تواند عملکرد خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد، اگرچه مایکروسافت و اینتل به شکل مستقیم از نام Cherry Trail برای آن استفاده نمی‌کنند و اینتل هم تمایل زیادی به این کار ندارد، ولی این SoC در کنار فضای ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و نسخه مجهز به شبکه پرسرعت 4G LTE نیز به زودی از راه می‌رسد.

 

طبق ادعای مایکروسافت، سرفیس 3 باریک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه ساخته شده از این خانواده است که با ویندوز 8.1 به فروش خواهد رسید و امکان ارتقای آن به ویندوز 10 به صورت رایگان در سال جاری میلادی وجود دارد. قیمت این محصول شامل استفاده یک ساله از بسته Office 365 و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی بر روی OneDrive می‌شود. در این تبلت می‌توانیم شاهد استفاده از پورت USB 3.0 فول سایز، DisplayPort مینی و کارتخوان میکرو اس‌دی باشیم. شارژ کردن دستگاه نیز از طریق پورت پرسرعت میکرو USB انجام می‌گیرد که امکان شارژ کردن با شارژر استاندارد میکرو یو‌اس‌بی گوشی‌های هوشمند نیز فراهم شده است.

 

گفته می‌شود باتری سرفیس 3 هنگام پخش فایل‌های ویدئویی با دقت رنگ بالا می‌تواند 10 ساعت شارژدهی داشته باشد. ردموندی‌ها برای دوربین جلو از یک سنسور 3.5 مگاپیکسلی و در پشت سرفیس 3 از یک ماژول 8 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند که هر دو دارای رزولوشن 1080p هستند و دوربین پشت دارای قابلیت فوکوس خودکار است.

 

ضخامت سرفیس 3 برابر 8.7 میلی‌متر و وزن آن تنها 622 گرم است و به همان پایه (جک) مشابه سرفیس پرو 3 مجهز شده است. از لوازم جانبی این تبلت می‌توان به Type Cover، داک مخصوص با پورت‌های USB و قلم The Surface Pen اشاره کرد. این قلم دیجیتال جدید در رنگ‌های قرمز، آبی، سیاه و نقره‌ای با حساسیت فشار روی 256 نقطه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد این قلم از طراحی N-Trig بهره می‌برد ولی باید تا زمان تایید رسمی منتظر باشیم.

 

در حال حاضر امکان پیش خرید دستگاه سرفیس 3 و لوازم جانبی آن در آمریکا فراهم شده است که عرضه آن از 5 می سال جاری شروع می‌شود. خرده‌فروشان و شرکای تجاری مایکروسافت نیز می‌توانند از 7 می فروش خود را آغاز کنند. اگرچه کاربران می‌توانند از 1 آوریل با مراجعه به فروشگاه مایکروسافت در کانادا، پورتوریکو و آمریکا پیش از خرید با سرفیس 3 کار کنند.

 

 

 

surface3-4.0-w600

 

 

surfacecoverspens.0-w600

 

 

surface3-6.0-w600

 

 

surface3-14.0-w600

4 دیدگاه برای “تبلت سرفیس 3 مایکروسافت رسما معرفی شد؛ پردازنده Atom x7 با لیتوگرافی 14 نانومتری و نمایشگر 10.8 اینچی

  1. مترسک گفته:

    ببخشید سوالی در مورد کیبورد سرفیس داشتم؛ من وبلاگ‌نویس هستم و علاوه بر اون، تایپ مقاله هم زیاد انجام میدم، می‌خواستم بدونم که کیبورد تاچ سرفیس از کاراکترای «خاص» زبان فارسی (مثل اِعراب و نیم‌فاصله و کشیـــده کردن حروف و از این « » ها و امثالهم) رو داره یا نه؟ و سوال دوم این‌که اگر با کیبورد فیزیکی (حالا چه کیبورد ساخت خود مایکروسافت و یا کیبوردای اکسترنال رایج) تایپ بخوام انجام بدم، کاراکترایی که بالاتر گفتم رو داره یا نه؟ ممنون میشم جواب بدید چون تقریباً تصمیم قطعی برای خریدش دارم اما این مساله یه مقدار مرددم کرده

دیدگاهتان را بنویسید