بررسی سرفیس دو | تلفن هوشمند جدید مایکروسافت با سیستم عامل اندروید

بررسی سرفیس دو | تلفن هوشمند جدید مایکروسافت با سیستم عامل اندروید

شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس اکتبر سال جاری میلادی، از اولین تلفن هوشمند برند سرفیس به همراه سیستم عامل اندروید با عنوان سرفیس دو رونمایی کرد.

سرفیس دو اولین تلاش مایکروسافت پس از عرضه ناموفق لومیا 950 و 950 ایکس ال در سال 2015 است و نشان می‌دهد که ردموندی ها به صورت جدی و برای بار دیگر وارد بازار تلفن‌های هوشمند شده‌اند. Panos Panay مدیر عامل بخش سرفیس مایکروسافت در جریان رویداد دوم اکتبر سال 2019 میلادی اعلام کرد که این تلفن هوشمند حاصل همکاری مایکروسافت با شرکت گوگل است تا یک گوشی اندرویدی کاربردی با قابلیت‌های ویژه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

طراحی ظاهری مشابه با سرفیس نئو

بررسی سرفیس دو | تلفن هوشمند جدید مایکروسافت با سیستم عامل اندروید

شرکت مایکروسافت در طراحی تلفن هوشمند جدید سرفیس، یک زبان مشترک را در نظر گرفته است و آن را با شباهت بسیار زیاد با سرفیس نئو آماده عرضه کرده است. در حقیقت تنها تفاوت ظاهری این تلفن هوشمند با تبلت ویندوزی سرفیس نئو را می‌توان در ابعاد کوچک‌تر آن در نظر گرفت که برای استفاده‌های همراه‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. سرفیس دو می‌تواند با کمک لولاهای ویژه خود به صورت 360 درجه چرخش کند و کارآمدترین حالت‌های ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

ابعاد و نمایشگرهای سرفیس دو

بررسی سرفیس دو | تلفن هوشمند جدید مایکروسافت با سیستم عامل اندروید

این تلفن هوشمند جدید مجهز به دو نمایشگر 5.6 اینچی است که در صورت باز شدن به یک تبلت با سایز 8.3 اینچ تبدیل می‌شود. این محصول در زمان بسته بودن 4.8 میلی متر ضخامت دارد و در زمان باز شدن به 2.4 میلی متر کاهش پیدا می‌کند. این مسئله به همراه طراحی ویژه باعث می‌شود تا سرفیس دو قابلیت حمل همانند تلفن‌های هوشمند امروزی را داشته باشد؛ با این حال باز کردن آن باعث می‌شود تا یک تبلت همراه با سیستم عامل اندروید نیز در اختیار کاربران قرار گیرد.

سیستم عامل اندروید و سازگاری کامل با ویندوز

یکی از تغییرات ویژه که مایکروسافت در توسعه سرفیس دو به عنوان یک تلفن هوشمند نسبت به سری تلفن‌های لومیا ایجاد کرده، همکاری با شرکت گوگل برای توسعه سیستم عامل اندروید در این تلفن هوشمند است. سرفیس دو اولین محصول اندرویدی از برند سرفیس است که با کیفیت و کارایی بسیار زیاد در اختیار کاربران قرار گرفته است. سیستم عامل ویژه تعبیه شده در ابن تلفن هوشمند به کاربران امکان اجرای دو کار به صورت هم‌زمان در هر یک از نمایشگرها را می‌دهد. سیستم عامل اندروید به کار رفته در سرفیس دو به طور کامل با ویندوز سازگار است و می‌تواند کاربری بسیار فوق‌العاده‌ای را بین گوشی و کامپیوتر ایجاد کند.

نتیجه گیری

سرفیس دو به عنوان یک تلفن هوشمند از برند سرفیس، اولین گام مهم از طرف مایکروسافت برای عرضه یک گوشی هوشمند پس از لومیا 950 بوده است که این بار توانسته توجه‌های زیادی را به خود جلب کند. این محصول شباهت بسیار زیادی با گلکسی فولد و میت ایکس سامسونگ و هواوی دارد و از این لحاظ مایکروسافت تلاش کرده تا کیفیت این تلفن هوشمند را به صورت ویژه تغییر دهد. Panos Panay در زمان معرفی این محصول اعلام کرد که اگر سرفیس های 2019 یک سمفونی بزرگ باشند، این محصول آخرین سازی خواهد بود که تمامی سازهای دیگر را با یکدیگر همگام می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید