بررسی آی فیکس ایت از سرفیس لپ تاپ 2

بررسی آی فیکس ایت از سرفیس لپ تاپ 2

وب سایت آی فیکس ایت هفته گذشته اقدام به بررسی و کالبد شکافی سرفیس پرو 6 کرد و حالا این وب سایت روند همیشگی خود را در مورد سرفیس لپ تاپ 2 اجرا کرده است.

در بررسی‌های انجام شده از سرفیس پرو6 وب سایت آی فیکس ایت به تعمیر پذیری این دستگاه تنها امتیاز 1 را داده بود که این مسئله به دشوار بودن فرایند باز کردن قطعات سخت افزاری و نمایشگر لمسی آن مربوط می‌شد. اما حالا این وب سایت در بررسی و کالبد شکافی سرفیس لپ تاپ 2 اعلام کرده این محصول از لحاظ تعمیر کاران متفرقه به هیچ وجه قابل تعمیر نیست و به همین دلیل امتیاز 0 را برای آن در نظر گرفته است.

آی فیکس ایت در کالبد شکافی خود و باز کردن این محصول نتوانسته قطعات را به صورت کاملاً سالم از هم جدا کند و پس از باز کردن، دستگاه دیگر امکان کارکرد صحیح و اسمبل دوباره را نداشته است. علاوه بر این، وب سایت یاد شده 4 دلیل مشخص را برای دشوار بودن فرایند تعمیر سرفیس لپ تاپ 2 ارائه داده است که به شرح زیر هستند:

  1. باز کردن دستگاه و جدا کردن قطعات تخریب کننده و غیرقابل باز گشت هستند
  2. قطعات ماژولار نظیر جک هدفون قابل دسترس و تعویض نیستند
  3. قطعات اصلی نظیر سی پی یو و رم به صورت آن بورد طراحی شده‌اند و با خرابی آن‌ها باید کل مادربرد تعویض شود
  4. دسترسی به باتری و تعویض آن بسیار دشوار است

با وجود ادعای آی فیکس ایت باید اشاره کرد که شرکت مایکروسافت در ارائه خدمات تعمیراتی این محصول هیچ محدودیتی ندارد و امکان ارائه خدمات آن را به کاربران دارد. از طرف دیگر شرکت‌های مجاز تعمیر کننده این دستگاه می‌توانند قطعات مربوط به آن‌ها را تهیه کرده و دستگاه‌ها را تعمیر کنند. وب سایت آی فیکس ایت یک مرجع کامل برای معرفی شیوه‌های تعمیر دستگاه‌ها برای تعمیر کاران تازه وارد و متفرقه است و ارائه امتیاز پایین آن به سرفیس لپ تاپ 2 نشان از عدم توان تعمیرکاران متفرقه در تعمیر و راه اندازی دوباره این محصول دارد.

دیدگاهتان را بنویسید