امکان کنترل سطح باتری کنترل ایکس باکس در ویندوز فراهم شد

امکان کنترل سطح باتری کنترل ایکس باکس در ویندوز فراهم شد

شرکت مایکروسافت در توسعه و عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز و بخش Game Bar آن امکان کنترل و مشاهده سطح شارژ باتری آن را به کاربران ارائه داده است.

تا پیش از این، کاربران ایکس باکس می‌توانستند کنترلر ایکس باکس را در ویندوز 10 از طریق ارتباط سیمی یا ارتباط بی‌سیم مبتنی بر دانگل متصل کنند و آن را برای اجرای بازی‌های مختلف به کار گیرند. این در حالی است که مایکروسافت در توسعه نسخه جدید آپدیت سیستم عامل ویندوز امکان دسترسی به سطح باتری را نیز فراهم کرده است.

امکان مشاهده سطح باتری کنترلر ایکس باکس تا پیش از این تنها محدود به کنسول ایکس باکس وان بود و کاربران تنها از طریق آن می‌توانستند سطح باتری این دستگاه را مشاهده کنند. این در حالی است که کاربران ویندوز 10 از آخرین آپدیت ویندوز 10 در سال 2018 امکان دسترسی به میزان شارژ باتری تمامی دستگاه‌های جانبی متصل شده نظیر سرفیس پن را داشتند اما همچنان امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به باتری کنترلر ایکس باکس وان در ویندوز 10 فراهم نشده بود.

گفتنی است که این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران عضو برنامه اینسایدر آماده عرضه شده است و قرار است در آینده نزدیک طی نسخه نهایی آپدیت 19H1 در اختیار کاربران تمامی کامپیوترهای ویندوزی قرار گیرد. گفتنی است که مایکروسافت از چند ساعت پیش نیز امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس وان در کامپیوترهای ویندوزی را فراهم کرده است. بر اساس این قابلیت کاربرانی که ایکس باکس وان و یک کامپیوتر ویندوزی را در شبکه محلی خود در دست داشته باشند می‌توانند با اتصال ریموت و یک کنترل ایکس باکس وان به این کنسول ریموت زده و بازی‌ها را از طریق آن اجرا کنند. گفتنی است که این سرویس در حال حاضر تنها در صورتی قابل استفاده از که بازی‌ها به صورت کپی روی ایکس باکس نصب نشده باشند و هر دو دستگاه در شبکه محلی قرار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید