آپدیت جدید ویندوز 10 باعث کرش کردن مدیا پلیر می‌شود

آپدیت جدید ویندوز 10 باعث کرش کردن مدیا پلیر می‌شود

گزارش‌های اخیر منتشر شده توسط کاربرانی که دستگاه ویندوزی خود را به‌تازگی آپدیت کرده‌اند، حاکی از آن است که به‌روز رسانی جدید این سیستم عامل باعث کرش کردن مدیا پلیر می‌شود.

این مشکل به صورت مشخص در آپدیت الحاقی 1809 ویندوز 10 که برای رفع باگ‌های متعدد ارائه شده بود، به وجود آمده است و کاربرانی که این به‌روز رسانی را دریافت کرده‌اند، فعلاً امکان استفاده از نرم افزار مدیا پلیر را ندارند.

میکروسافت از طریق وبلاگ رسمی ویندوز اعلام کرده که از این مشکل آگاه است و در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک آن را برطرف کنند. بر همین اساس، به کاربران توصیه می‌شود تا بیلد 17763.134 ویندوز 10 که با عنوان KB4467708 نیز شناخته می‌شود را روی کامپیوترهای شخصی خود نصب نکنند. در صورت نصب شدن این آپدیت کاربران امکان استفاده از مدیا پلیر را نداشته و باید تا زمان عرضه آپدیت‌های جدید از نرم افزارهای جایگزین استفاده کنند.

علاوه بر این، تعداد کمی از کاربران گزارش‌هایی مربوط به عدم کارکرد برخی از اپلیکیشن‌ها نظیر نوت پد را داده‌اند که از طریق آن امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های رسمی و اختصاصی ویندوز از بین رفته است.

مایکروسافت اعلام کرده که در آینده نزدیک و مشخصاً تا یک یا دو هفته آینده آپدیت‌های جدیدی را برای رفع این مشکلات آماده عرضه می‌کند با این حال به کاربران توصیه می‌شود تا فعلاً از به‌روزرسانی و نصب بیلدهای جدید این سیستم عامل خودداری کنند تا با مشکلات آتی در زمینه استفاده از دستگاه‌های ویندوزی مواجه نشوند.

گفتنی است که از زمان عرضه آپدیت اکتبر 2018 تاکنون بسیاری از کاربران گزارش‌های متعددی در زمینه عدم کارکرد بخش‌های مختلف ویندوز 10 را داده‌اند و هنوز معلوم نیست که یک نسخه پایدار و بدون مشکل از این سیستم عامل جه زمانی برای کاربران آماده عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید