آپدیت جدید ترمینال برای ویندوز 10 آماده عرضه در مایکروسافت استور شد

آپدیت جدید ترمینال برای ویندوز 10 آماده عرضه در مایکروسافت استور شد

شرکت مایکروسافت به تازگی اقدام به عرضه آپدیت جدید ترمینال برای ویندوز 10 با ظاهر جدید کرده است.

این آپدیت از همین حالا برای کامپیوترهای ویندوزی که نسخه‌ها و به روز رسانی های جدید سیستم عامل را دریافت کرده‌اند آماده عرضه شده است.

کاربران می‌توانند این به روز رسانی جدید را از طریق مایکروسافت استور دریافت کنند و نیازی به آپدیت سیستم عامل خود ندارند. با این حال باید به یاد داشت که در صورتی که کاربران از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل ویندوز 10 استفاده نمی‌کنند، باید از طریق بخش Windows Update سیستم عامل خود را به روز رسانی کنند.

این به روز رسانی باعث بهبود روند کاربری و ظاهر ترمینال می‌شود. تا پیش از این مایکروسافت تلاش کرده بود تا با عرضه پاورشل جایگزینی مناسب برای اجرای دستورهای متنی در سیستم عامل ویندوز 10 پیدا کند. با این حال پس از مدت زمانی مشخص شد که کاربران همچنان به استفاده از ترمینال تمایل زیادی دارند و همین مسئله باعث شد تا ترمینال برای ویندوز 10 برای بار دیگر به صورت عمومی و عمده آماده عرضه به کاربران شود.

در این به روز رسانی، شرکت مایکروسافت برخی از بخش‌های رابط کاربری و ظاهر ترمینال را بهبود داد است. مرزهای کناری ترمینال نازک‌تر شده‌اند و رنگ نوشته‌ها و محیط ترمینال همانند سیستم عامل لینوکس و مک امکانات بیشتری برای شخصی سازی پیدا کرده است.

علاوه بر این، برخی از باگ‌هایی که تا پیش از این برای کپی پیست کردن متن‌ها در ترمینال وجود داشت در این به روز رسانی برطرف شده است و کاربران می‌توانند به صورت بهینه‌تر از دستگاه‌های خود برای اجرای دستورهای متنی استفاده کنند.

قابلیت‌های دیگر ارائه شده در ترمینال برای ویندوز 10 شامل اضافه شدن بخش Pane امکان Tab Reordering و کنترل عنوان اپلیکیشن‌ها در ترمینال می‌شود.

این به روز رسانی از همین حالا از طریق مایکروسافت استور آماده عرضه به عموم کاربران شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید