آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10 محدودتر می‌شوند

آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10 محدودتر می‌شوند

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا به صورت تدریجی آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10 را محدودتر کند. بر این اساس این شرکت در آپدیت جدید سیستم عامل خود اقدام به مسدود سازی نسخه‌های قدیمی آنتی‌ویروس AVG و آواست کرده است.

در بررسی‌های انجام شده از آپدیت 1909 ویندوز 10 که به تازگی آماده عرضه به کاربران شده است، مشخص شده که کاربران امکان دسترسی کامل به آنتی‌ویروس‌های قدیمی ای وی جی و آواست را ندارند و نمی‌توانند از این نرم افزارها به صورت بهینه استفاده کنند.

کاربران برای دسترسی به آنتی‌ویروس‌های قدیمی باید حتماً آن‌ها را آپدیت کنند و نسخه‌های جدیدتر را روی کامپیوتر خود نصب کنند. مایکروسافت تصمیم دارد تا با اجبار کاربران به آپدیت سیستم عامل و آنتی‌ویروس‌ها امنیت کاربران را بیشتر از گذشته تضمین کند.

در این میان، کاربران این دو آنتی‌ویروس می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی آن‌ها راهنمایی‌های لازم برای نصب به روز رسانی های جدید را دریافت کنند و با امنیت بیشتری از کامپیوترهای ویندوزی خود استفاده کنند.

گفتنی است که این اولین باری نیست که شرکت مایکروسافت اقدام به ایجاد محدودیت در آنتی‌ویروس‌ها برای ویندوز 10 می‌کند. تا پیش از این محدودیت‌های زیادی که ویندوز 10 با آنتی‌ویروس کسپرسکی داشت باعث شد تا توسعه دهنده این ابزار امنیتی از مایکروسافت بابت فعالیت و تجارت غیرمنصفانه شکایت کند.

با این حال مایکروسافت در طول سال‌های گذشته اعلام کرده که در تلاش است تا با عرضه آنتی‌ویروس پیش فرض در سیستم عامل ویندوز 10 و همچنین عرضه به روز رسانی های امنیتی، فضای ایمن‌تری را برای کاربران این سیستم عامل ایجاد کند و محدود سازی آنتی‌ویروس‌ها نیز به این مسئله مربوط می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید