آموزش اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس

آموزش اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس و دیگر کامپیوترهای ویندوزی

یکی از چالش‌هایی که کاربران کامپیوترهای سرفیس با آن مواجه هستند امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است. در این مطلب روش صحیح اجرای اپلیکیشن‌ اندروید در سرفیس را آموزش خواهیم داد.

تمامی محصولاتی که تحت برند سرفیس تولید می‌شوند، به غیر از تلفن هوشمند سرفیس دوئو مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز هستند که باعث می‌شود تا کاربران به صورت پیش‌فرض امکان اجرای اپلیکیشن‌های توسعه داده شده برای سیستم عامل اندروید و فایل‌های APK را نداشته باشند.

این در حالی است که اکوسیستم توسعه داده شده برای سیستم عامل اندروید روز به روز در حال پیشرفت است و به یکی از اکوسیستم‌های مهم در حوزه فناوری تبدیل شده است.

در این میان کاربران با استفاده از سه روش متفاوت می‌توانند به اپلیکیشن‌های توسعه داده شده برای اندروید در سرفیس و دیگر کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشند.

استفاده از BlueStacks یک روش آسان برای اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس

خبر خوب برای کاربران کامپیوترهای سرفیس این است که این محصولات با پردازنده‌های قدرتمند توسعه داده شده توسط شرکت اینتل ساخته شده‌اند که این موضوع باعث می‌شود تا این کامپیوترها بتوانند علاوه بر اجرای سیستم عامل ویندوز، به صورت پیش فرض امکان اجرای سیستم عامل‌های مجازی را نیز داشته باشند.

در این میان، BlueStacks معروف‌ترین و آسان‌ترین ابزار توسعه داده شده برای اجرای مجازی سیستم عامل اندروید در ویندوز ۱۰ است. این ابزار بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که تمایل به اجرای بازی‌های مختلف اندرویدی در دستگاه‌های ویندوزی دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر دارند.

آموزش اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس و دیگر کامپیوترهای ویندوزی

این ابزار به سادگی از طریق وب سایت رسمی آن قابل دانلود و نصب بوده علاوه بر بازی‌های مختلف، تمام اپلیکیشن‌های کاربردی توسعه داده شده برای سیستم عامل اندروید که در گوگل پلی استور آماده عرضه شده‌اند را آماده دانلود و نصب دارد و به شکل بهینه با نهایت قدرت سخت افزاری سرفیس‌ها بهره می‌برد.

استفاده از این ابزار نرم افزاری باعث می‌شود تا میزان مصرف باتری و سخت افزارهای سرفیس بهینه‌تر شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای اجرای برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند و به دنبال ابزارهایی سبک‌تر با مصرف پردازنده کمتر و در نهایت بهینه سازی باتری می‌گردند.

نکته مهم: این روش‌ها ممکن است در سرفیس پرو ایکس قابل استفاده نباشند یا با محدودیت همراه باشند.

اجرای مجازی سیستم عامل اندروید در ویندوز

اگر نیاز به یک روش بهینه برای اجرای سیستم عامل اندروید در ویندوز دارید و میزان مصرف بهینه از سخت افزارهای مختلف دستگاه برای شما مهم است، انتخاب یک ابزار مجازی ساز و نسخه بهینه‌تر از سیستم عامل اندروید برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اگر تمایلی برای اجرای بازی‌ها در کامپیوترهای ویندوزی ندارید، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از ابزارهای مجازی ساز اقدام به نصب سیستم عامل اندروید کرده و از این طریق اپلیکیشن‌های ارائه شده در سرویس گوگل پلی استور را دانلود و نصب کنید.

می‌توانید از نرم افزارهایی نظیر VMware و VirtualBox استفاده کنید که از آن طریق می‌توانید هر یک از سیستم عامل‌های پشتیبانی شده را به صورت مجازی اجرا کنید. این ابزار برای اجرای سیستم عامل اندروید، ویندوز، لینوکس و یونیکس مناسب هستند و کاربردهای بسیاری دارند.

همچنین می‌توانید از نسخه‌های بهینه شده ‌اندروید نظیر PrimeOS یا RemixOS استفاده کنید. لازم به ذکر است که توسعه برخی از این سیستم عامل‌ها متوقف شده است.

نکته منفی در مورد این روش این است که تا حدودی روش راه اندازی و کار با آن‌ها ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد و ممکن است کاربران عادی امکان استفاده از آن‌ها را به شکل بهینه و سریع نداشته باشند.

از دیگر ابزارهای اجرای مجازی سیستم عامل اندروید در ویندوز استفاده از Visual studio Emulator for Android است که برای دانلود و نصب سریع و آسان اندروید روی ویندوز کاربرد دارد. این نرم افزار به صورت خودکار سیستم عامل اندروید را از طریق اینترنت دریافت می‌کند و از آن طریق امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم عامل ویندوز به شما ارائه می‌دهد.

آموزش اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس و دیگر کامپیوترهای ویندوزی

استفاده از اپلیکیشن Your Phone همراه با یک گوشی اندرویدی

اپلیکیشن Your Phone به صورت پیش فرض روی تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ ارائه شده که امکان اجرای اپلیکیشن اندروید در سرفیس و دیگر کامپیوترها را به صورت ریموت فراهم می‌کند.

برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به نصب داشتن اپلیکیشن مورد نظر روی اندروید دارید. با نصب کردن اپلیکیشن یاد شده روی دستگاه اندرویدی می‌توانید آن‌ها را روی تلفن هوشمند یا تبلت‌های اندرویدی دریافت کرده و آن‌ها را به صورت ریموت در دستگاه‌های سرفیس و دیگر کامپیوترهای مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز اجرا کنید.

این روش بیشتر برای نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زمان کار طولانی مدت با کامپیوترهای ویندوزی نیازی به بلند کردن و باز کردن قفل تلفن هوشمند نداشته باشد. این ابزار باعث می‌شود تا بتوانید اپلیکیشن مورد نظر خود را با استفاده از کامپیوتر باز کرده و آن را اجرا کنید و کار مورد نظر خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید