بنیاد تحلیلی-اقتصادی IDC در گزارش سه ماهه اخیر خود اعلام کرده دستگاههای هیبریدی نظیر محصولات خانواده سرفیس توانستهاند نبض بازار جهانی تبلت ها را در اختیار خود بگیرند.
گزارش سه ماهه آخر سال 2017 بنیاد IDC نشان میدهد که بازار تبلتها تحت تأثیر افول قابل توجهی قرار گرفته است که با توجه به پیشینه طولانی مدت این روند نزولی، احتمالاً 2018، سال خوبی برای تولید کنندگان این محصولات نباشد.
البته IDC دستگاههای هیبریدی نظیر سرفیس پروها را در مجموعه تبلتها قرار نداده و از آنها با عنوان دستگاههای «تغییر شکل دهنده» یا به عبارتی دستگاههای هیبریدی یاد کرده است. بر همین اساس بنیاد مذکور دلیل اصلی کاهش توجه خریداران نسبت به تبلتها را، دسته محصولات هیبریدی نظیر سرفیس پروها و سرفیس بوک عنوان کرده است.
در این گزارش اعلام شده که بسیاری از خریداران تبلتها زمانی که برای اولین بار آیپد یا تبلتهای اندرویدی را خریداری میکنند، کاربری خوب و مناسبی را از دستگاه خریداری شده تجربه نمیکنند. همین مسئله باعث میشود تا این افراد در خرید بعدی خود تصمیم به تهیه یک دستگاه قدرتمندتر، باقیمتی نسبتاً بالاتر، اما بسیار کارآمدتر بگیرند.
از طرفی مایکروسافت با معرفی سرفیسها توانسته توجه بسیاری از خریداران لپ تاپها و تبلت ها را بهطور همزمان به خود جلب کند. دستگاههای هیبریدی تبدیل شونده سرفیس و مشخصاً در میان آنها سرفیس پرو 2017، سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک توانستهاند به اندازه قابل توجهی میزان خرید تبلت ها را کاهش دهند.
IDC همچنین پیش بینی میکند که این دستگاهها در آیندهای نزدیک حتی میتوانند بازار لپ تاپها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهند. بر همین اساس دستگاههای هیبریدی نظیر سرفیس ها میتوانند تا پایان 2018 و اوایل 2019 میزان فروش بیشتری به نسبت لپ تاپها را به خود اختصاص دهند.
این بنیاد همچنین اذعان کرده که پرفروشترین دستگاههای سری تبدیل شونده، از میان کمپانیهای مختلف نظیر اپل، مایکروسافت، ایسوس، هواوی و سامسونگ؛ محصولات سری سرفیس که توسط مایکروسافت تولید میشوند درصد توجه بیشتری از خریداران را به خود جلب کردهاند و در حقیقت سرفیسها پرچمدار دنیای دستگاههای هیبریدی شناخته میشوند.