مشکلات آپدیت جدید ویندوز 10 همچنان ادامه دارد!

مایکروسافت از روز سی‌ام آوریل جدیدترین به روز رسانی ویندوز 10 را عرضه کرده است. با وجود اینکه عرضه این آپدیت با تأخیر مواجه شد و مایکروسافت اعلام کرد که بسیاری از باگ‌های آن را برطرف کرده است، اما همچنان بسیاری از کاربران خبر از وجود باگ‌های مختلف در این سیستم عامل داده‌اند.

بر همین اساس، کاربران ویندوز 10 به تازگی اعلام کرده‌اند که در هنگام استفاده از دستگاه‌های ویندوزی پس از نصب آپدیت ماه آوریل، Explorer.exe با مشکلات مختلفی مواجه شده است. این پروسه به طور مداوم و دوره‌ای کرش می‌کند و در برخی از موارد کارکرد کلی سیستم عامل را با اختلال جدی روبرو می‌کند.

کاربران گزارش داده‌اند که حتی در برخی از موارد Explorer.exe هر 3 تا 5 ثانیه کرش می‌کند و تمامی عناصر حیاتی سیستم عامل، نظیر تسک بار و فایل اکسپلورر از نمایشگر حذف می‌شود.

برخی از تحلیل گران این مشکل را به قابلیت تایم لاین که به تازگی از طرف مایکروسافت در ویندوز 10 ارائه شده است، ربط داده‌اند. یکی از کاربران Reddit نیز یک روش موقت برای رفع این مشکل ارائه داده است که طی آن کاربران باید قابلیت همگام سازی موارد مختلف در حساب ابری را غیرفعال کنند تا مشکل یاد شده برطرف شود.

روش رفع این مشکل به این صورت است که کاربران با مراجعه به Settings > Privacy > Activity History و برداشتن تیک عبارت Let Windows sync my activities from this PC to the cloud می‌توانند مشکل یاد شده برای Explorer.exe را برطرف کنند.

یکی دیگر از کاربران راه حل متفاوتی را برای رفع این مشکل مطرح کرده است که از طریق تغییر رجیستری‌های ویندوز امکان پذیر است. در این روش باید Regedit را در ویندوز باز کرده و در آدرس hklm\software\policies\microsoft\windows\system ارزش کلید enableactivityfeed را از 1 به 0 تغییر دهید.

گفتنی است که این روش‌ها به هیچ وجه از طرف منابع رسمی مایکروسافت تائید نشده است و مسئولیت اعمال این تنظیمات  به طور کامل بر عهده کاربر خواهد بود.

بر همین اساس، توصیه می‌شود تا زمان رفع این باگ‌ها به صورت کامل، از به روز رسانی دستگاه خود به آپدیت سی‌ام آوریل خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *