نظر سنجیهای اخیر منتشر شده توسط موسسه Harris Poll نشان داده است که شرکت مایکروسافت در زمینه اطلاع رسانی عمومی در مورد محصولاتش، موفقتر از اپل و گوگل عمل کرده است.
این موسسه، نظر سنجی خود را میان 25800 نفر از بزرگسالان در آمریکا انجام داده است که نتایج آن نشان داده است که ردموندی ها در زمینه اطلاع رسانی در مورد محصولاتشان موفقتر از دو شرکت دیگر فعال در حوزه فناوری عمل کردهاند.
در حقیقت سه شرکت مایکروسافت، اپل و گوگل در سالیان گذشته همواره با یک دیگر رقابت داشتهاند و در این میان هر کدام از آنها در برخی زمینهها موفقیت بیشتری نسبت به دو رقیب دیگر داشتهاند. بر همین اساس، اپل و گوگل تا پیش از این موفقیت بسیاری در زمینه اطلاع رسانی داشتهاند؛ اما نظر سنجی سال جدید نشان میدهد که این دو شرکت در سال جدید عملکرد ضعیفی داشتهاند.
نتایج نظر سنجی نشان میدهد که اپل از جایگاه پنجم در لیست موفقترین شرکتها در زمینه اطلاع رسانی به جایگاه بیست و نهم نزول کرده است. علاوه بر این، گوگل نیز از جایگاه هشتم به بیست هشتم رسیده است.
در این میان، مایکروسافت در سال جدید جایگاه خود را از مقام بیستم در این لیست بهبود داده است و حالا در مقام یازدهم لیست موفقترین شرکتها در زمینه اطلاع رسانی قرار گرفته است.
اطلاع رسانی در زمینه محصولات، نشان میدهد که یک شرکت تا چه میزان به مشتریان خود اهمیت میدهد. در حقیقت شفافیت هر چه بیشتر شرکتها باعث میشود تا آگاهی کاربران در زمینه خصوصیات محصولات و منشور حقوق مشتریان در این کمپانیها افزایش یابد.
در این میان، شرکت اپل معمولاً در زمینه ارائه شایعات گوناگون حول محو محصولات جدید موفق بوده است، در حالی است که مایکروسافت در چند سال اخیر، تمرکز خود را بیشتر روی توضیح خصوصیات محصولات موجود خود گذاشته است. همین مسئله در نهایت باعث شده تا میزان اعتماد کاربران به محصولات مایکروسافت افزایش یابد.