سرفیس گو به تازگی از طرف مایکروسافت منتشر شده است و حالا گزارشهای تحلیلی حاکی از آن است که این محصول توانسته در طول یک ماه از زمان معرفی و عرضه، 1.24 درصد از سهم بازار کامپیوترهای ویندوزی سرفیس را از آن خود کند.
گزارش یاد شده توسط موسسه AdDuplex منتشر شده است که طی آن مشخص شده که در میان سری کامپیوترهای سرفیس که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 هستند، سرفیس گو دارای سهمی 1.24 درصدی است.
در این میان، بیشترین سهم تصاحب شده از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 در میان سری محصولات سرفیس، متعلق به سرفیس پرو 4 است که معادل 32.7 درصد است. در حقیقت سرفیس پرو 4 پرفروشترین محصول از کامپیوترهای سرفیس به حساب میاید که پس از آن سرفیس پرو 3 با 18.6 درصد بیشترین سهم را در میان دستگاههای تولید شده توسط شرکت مایکروسافت را در اختیار دارد.
به طور کل، مایکروسافت از سال 2015 و مشخصاً با معرفی سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک، توانسته است تا جایگاه برند سرفیس و سری محصولات تحت آن را در میان بازار کامپیوترهای ویندوزی محکم کند و یکی از اساسیترین محصولات کامپیوتری را به بازار عرضه کند.
اما حالا مشخص شده است که سرفیس گو تنها در طول یک ماه، فروشی بیش از آنچه مورد انتظار تحلیلگران بوده، داشته باشد. سرفیس گو با سخت افزارهایی میان رده و کم مصرف تولید شده است و قیمت آن نسبت به دیگر محصولات سرفیس مقرون به صرفهتر است. همین مسئله باعث شده تا وب سایت The Verge در بررسیهای خود این محصول را به عنوان یک کامپیوتر هیبریدی تمام عیار توصیف کند.
بر اساس همین بررسیها، میتوان پیش بینی کرد که میزان فروش سرفیس گو در آیندهای نزدیک بتواند جایگاه محصولات مهمی نظیر سرفیس بوک و سرفیس لپ تاپ را در میان کاربران علاقهمند به محصولات برند سرفیس تصاحب کند.