
بیلد 17110 ویندوز 10 به تازگی منتشر شده است و مایکروسافت در توضیحات آن اعلام کرده که این بیلد دارای مشکلاتی شناخته شده است که آن را برای استفاده توسط کاربران عادی نامناسب میکند.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که پس از نصب این بیلد ممکن است به وجود آید، این است که اپلیکیشن مایکروسافت استور از لیست اپلیکیشنهای ارائه شده در منوی استارت حذف شده و دیگر قابل دسترس نخواهد بود.
بر همین اساس، مایکروسافت تأکید کرده که فعلاً راه حلی برای رفع این مشکل پیدا نکرده است با این حال قرار است در آپدیتهای بعدی این مشکل حل شود.
در این میان یکی از کاربران ویندوز 10 در یکی از تالارهای گفتمان اعلام کرده که توانسته مشکل یاد شده را از طریق چند دستور متنی در پاورشل حل کند. این روش باعث میشود تا به طور موقت و تا زمانی که مایکروسافت آپدیتهای مخصوص برای رفع این مشکل را منتشر نکرده است، کاربران بتوانند به اپلیکیشن مایکروسافت استور دسترسی داشته باشند و از طریق آن نرم افزارهای پلتفرم یونیورسال را دریافت و نصب کنند.
روش این کار به صورت زیر است:
- روی دکمه استارت راست کلیک کرده و PowerShell را به صورت ادمین باز کنید
- دستور متنی زیر را کپی کرده و سپس در پاورشل پیست کنید:
Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
- پس از اجرای دستور زیر، سیستم عامل را یک بار خاموش کرده و دوباره آن را روشن کنید
به احتمال زیاد با انجام این تنظیمات میتوانید برای بار دیگر به مایکروسافت استور دسترسی داشته باشید و از طریق آن اپلیکیشنهای مختلف را نصب و آپدیت کنید.
نکته: به صورت کلی توصیه میشود تا بیلد 17110 را در دستگاه خود نصب نکنید چرا که این بیلد به طور کل دارای باگهای بسیار زیادی است. همچنین باید تأکید کنیم که این وب سایت در مورد مشکلات و تبعات مربوط به این تنظیمات مسئولیتی نخواهد داشت.