۶ مسئله کاربری در استفاده از سرفیس پرو و روش انجام درست آن‌ها

6 مسئله کاربری در استفاده از سرفیس پرو و روش انجام درست آن‌ها

تبلت‌های سرفیس پرو ابزارهایی بسیار کاربردی هستند. این کامپیوترهای همراه، برخلاف ظاهر کوچک و سبکشان می‌توانند تمامی کارهای کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها را انجام دهند. به همین دلیل مسائل مختلف کار با سرفیس نیز به اندازه کامپیوترهای ویندوزی دیگر وجود دارند. در این مطلب ۶ مسئله کاربردی در مورد استفاده کاربردی از سرفیس پروها را بیان خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که چگونه مسائل کامپیوتر همراه، اما قدرتمندتان را به‌ همان راحتی تمامی کامپیوترهای ویندوزی دیگر حل کنید.

ترفندهایی که در ادامه خواهیم گفت، روی دستگاه‌های سرفیس پرو ۳، سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۲۰۱۷ به همراه ویندوز ۱۰ کاملاً قابل اجرا خواهد بود.

مسئله ۱٫ اتصال به مانیتور

برخی از کاربران سرفیس‌ها در اتصال تبلت‌شان به مانیتورها و نمایشگرهای مختلف با مسائلی نظیر عدم اجرای برنامه‌ها در اندازه صحیح، نمایش نوشته‌ها به‌صورت تار و خاموش و روشن شدن مکرر مانیتور مواجه می‌شوند.

مهم‌ترین دلیل این مسئله، عدم پشتیبانی مانیتور شما از سرفیس است. باوجود اینکه بسیاری از مانیتورها از اتصال به سرفیس پشتیبانی می‌کنند، شما می‌توانید با بررسی مشاهده این لینک، مشخصات مانیتورهای پشتیبانی کننده را مشاهده کنید.

این مشکل اغلب به دلیل تنظیمات مانیتور ایجاد می‌شود و بیشتر در مانیتورهای Dell دیده شده است. اگر شما هم مشکل فوق را با مانیتورهای دل دارید می‌توانید به این لینک رفته و از راهنمای آن استفاده کنید.

 

مسئله دوم: پرش تصویر نمایشگر

در برخی موارد دیده شده که نمایشگر اغلب در زمان نمایش ویدیو در Edge دچار پرش می‌شود.

این مشکل در ابتدای عرضه سرفیس پرو ۴ وجود داشت که پس از عرضه آپدیت‌های مختلف در اکثر مواقع برطرف شد. با این وجود اگر هنوز هم باوجود انجام آپدیت‌های مختلف این مشکل برطرف نشده، می‌توانید با غیرفعال سازی قابلیت Hyper-V مشکل را برطرف کنید. برای این کار CMD را با دسترسی ادمینستریتور باز کرده و دستور زیر را وارد کنید:

exe /Online / Disable-Feature:Microsoft:Hyper-V

اگر پرش تصویر فقط در زمان مشاهده ویدیو در اج دیده شد، کافی است به inetcpl.cpl و به Internet Properties رفته و زیر شاخه Advanced را انتخاب کنید و نهایتاً گزینه User software rendering instead of GPU rendering را انتخاب کنید.

مسئله سوم: مسائل مربوط به قلم سرفیس

اگر در زمان کار با قلم سرفیس به مواردی نظیر فریز کردن نشان گر قلم برخوردید و یا قلم از کار کردن ایستاد؛ کافی است چند مورد زیر را بررسی کنید:

  • در زمان فریز کردن قلم دکمه کناری قلم را چندین بار فشار داده و سپس برای کار با قلم تلاش کتید.
  • قلم را به فاصله‌ای بیش از یک متر با سرفیس برده و سپس دوباره با آن کار کنید.
  • دستگاه را ریبوت کنید و قلم را دوباره با سرفیس جفت کنید.
  • دستگاه را از طریق Windows Update آپدیت کنید.

مسئله چهارم: Windows Hello در برخی موارد کار نمی‌کند

شاید در برخی موارد Windows Hello شما را از طریق سیستم تشخیص چهره شناسایی نکند و شما مجبور به استفاده از پین یا پسوردتان شوید.

راه حل درست این مسئله آن است که به sign-in options, واقع در تنظیمات اصلی ویندوز ۱۰ رفته و گزینه improving recognition for Hello را بزنید و نهایتاً چهره خودتان را کالیبره کنید.

مسئله پنجم: رابط لمسی نمایشگر کار نمی‌کند

اگر چنین اتفاق ناگواری برای شما افتاد، کافی است دستگاه را یک بار از طریق ماس، کیبورد و یا قلم ریبوت کنید. اگر با ریبوت مشکل‌تان حل نشد، عبارت calibrate. را در استارت جست و جو کنید و رابط لمسی نمایشگر را کالیبره کنید.

مسئله ششم: WiFi متصل نمی‌شود

ابتدا از سالم بودن سیستم ارائه دهنده شبکه بی‌سیمتان اطمینان حاصل کنید، سپس یک از WiFi سرفیس را خاموش و دوباره روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد، اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer را از طریق اتصال به شبکه دیگر دانلود کنید و مشخصات شبکه‌های پشتیبانی شده را از طریق این اپلیکیشن چک کنید.

اگر باز هم مشکل حل نشد، یک بار شبکه را Forget کرده و دوباره به آن متصل شوید. Forget کرده شبکه از طریق Settings menu – Network & Internet – Wi-Fi – Manage Wi-Fi Settings قابل دسترسی است.

از باز هم مشکل حل نشد، از طریق Windows Update از آپدیت بودن فریم ویرتان اطمینان حاصل کنید.

همچنین باید از اینکه آیا آدرس MAC سرفیستان در روتر اجازه اتصال را دارد اطمینان حاصل کنید.

 

2 comments

  1. کیخسرو   •  

    من دو تا شکل با سورفیس پرو ۳ خودم داشتم ممنون میشم راهنمای کنید

    ۱- من موقعی که مودم خود رو به صورت هایدن می کنم نمی تونم با سورفیس به ان صل بشم
    ۲- و هنگام وصل کردن بع دانگل برای تلویزیون پروژکتور سیستم خیلی کند می شود

    • faraji   •     Author

      به Settings > Network & Internet > Wi-Fi بروید و گزینه Manage Known Network را بزنید. در این قسمت با انتخاب گزینه Add a New Network شبکه پنهان شده خودتان را اضافه کنید
      رزولوشن ویندوز را تنظیم کنید احتمالا مشکل اتصال به تلویزیون حل خواهد شد. در غیر این صورت از تبدیل اورجینال سرفیس استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 − = هیچ