6 مسئله کاربری در استفاده از سرفیس پرو و روش انجام درست آن‌ها

6 مسئله کاربری در استفاده از سرفیس پرو و روش انجام درست آن‌ها

تبلت‌های سرفیس پرو ابزارهایی بسیار کاربردی هستند. این کامپیوترهای همراه، برخلاف ظاهر کوچک و سبکشان می‌توانند تمامی کارهای کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها را انجام دهند. به همین دلیل مسائل مختلف کار با سرفیس نیز به اندازه کامپیوترهای ویندوزی دیگر وجود دارند. در این مطلب 6 مسئله کاربردی در مورد استفاده کاربردی از سرفیس پروها را بیان خواهیم کرد و نشان خواهیم داد که چگونه مسائل کامپیوتر همراه، اما قدرتمندتان را به‌ همان راحتی تمامی کامپیوترهای ویندوزی دیگر حل کنید.

ترفندهایی که در ادامه خواهیم گفت، روی دستگاه‌های سرفیس پرو 3، سرفیس پرو 4 و سرفیس پرو 2017 به همراه ویندوز 10 کاملاً قابل اجرا خواهد بود.

مسئله 1. اتصال به مانیتور

برخی از کاربران سرفیس‌ها در اتصال تبلت‌شان به مانیتورها و نمایشگرهای مختلف با مسائلی نظیر عدم اجرای برنامه‌ها در اندازه صحیح، نمایش نوشته‌ها به‌صورت تار و خاموش و روشن شدن مکرر مانیتور مواجه می‌شوند.

مهم‌ترین دلیل این مسئله، عدم پشتیبانی مانیتور شما از سرفیس است. باوجود اینکه بسیاری از مانیتورها از اتصال به سرفیس پشتیبانی می‌کنند، شما می‌توانید با بررسی مشاهده این لینک، مشخصات مانیتورهای پشتیبانی کننده را مشاهده کنید.

این مشکل اغلب به دلیل تنظیمات مانیتور ایجاد می‌شود و بیشتر در مانیتورهای Dell دیده شده است. اگر شما هم مشکل فوق را با مانیتورهای دل دارید می‌توانید به این لینک رفته و از راهنمای آن استفاده کنید.

 

مسئله دوم: پرش تصویر نمایشگر

در برخی موارد دیده شده که نمایشگر اغلب در زمان نمایش ویدیو در Edge دچار پرش می‌شود.

این مشکل در ابتدای عرضه سرفیس پرو 4 وجود داشت که پس از عرضه آپدیت‌های مختلف در اکثر مواقع برطرف شد. با این وجود اگر هنوز هم باوجود انجام آپدیت‌های مختلف این مشکل برطرف نشده، می‌توانید با غیرفعال سازی قابلیت Hyper-V مشکل را برطرف کنید. برای این کار CMD را با دسترسی ادمینستریتور باز کرده و دستور زیر را وارد کنید:

exe /Online / Disable-Feature:Microsoft:Hyper-V

اگر پرش تصویر فقط در زمان مشاهده ویدیو در اج دیده شد، کافی است به inetcpl.cpl و به Internet Properties رفته و زیر شاخه Advanced را انتخاب کنید و نهایتاً گزینه User software rendering instead of GPU rendering را انتخاب کنید.

مسئله سوم: مسائل مربوط به قلم سرفیس

اگر در زمان کار با قلم سرفیس به مواردی نظیر فریز کردن نشان گر قلم برخوردید و یا قلم از کار کردن ایستاد؛ کافی است چند مورد زیر را بررسی کنید:

  • در زمان فریز کردن قلم دکمه کناری قلم را چندین بار فشار داده و سپس برای کار با قلم تلاش کتید.
  • قلم را به فاصله‌ای بیش از یک متر با سرفیس برده و سپس دوباره با آن کار کنید.
  • دستگاه را ریبوت کنید و قلم را دوباره با سرفیس جفت کنید.
  • دستگاه را از طریق Windows Update آپدیت کنید.

مسئله چهارم: Windows Hello در برخی موارد کار نمی‌کند

شاید در برخی موارد Windows Hello شما را از طریق سیستم تشخیص چهره شناسایی نکند و شما مجبور به استفاده از پین یا پسوردتان شوید.

راه حل درست این مسئله آن است که به sign-in options, واقع در تنظیمات اصلی ویندوز 10 رفته و گزینه improving recognition for Hello را بزنید و نهایتاً چهره خودتان را کالیبره کنید.

مسئله پنجم: رابط لمسی نمایشگر کار نمی‌کند

اگر چنین اتفاق ناگواری برای شما افتاد، کافی است دستگاه را یک بار از طریق ماس، کیبورد و یا قلم ریبوت کنید. اگر با ریبوت مشکل‌تان حل نشد، عبارت calibrate. را در استارت جست و جو کنید و رابط لمسی نمایشگر را کالیبره کنید.

مسئله ششم: WiFi متصل نمی‌شود

ابتدا از سالم بودن سیستم ارائه دهنده شبکه بی‌سیمتان اطمینان حاصل کنید، سپس یک از WiFi سرفیس را خاموش و دوباره روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد، اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer را از طریق اتصال به شبکه دیگر دانلود کنید و مشخصات شبکه‌های پشتیبانی شده را از طریق این اپلیکیشن چک کنید.

اگر باز هم مشکل حل نشد، یک بار شبکه را Forget کرده و دوباره به آن متصل شوید. Forget کرده شبکه از طریق Settings menu – Network & Internet – Wi-Fi – Manage Wi-Fi Settings قابل دسترسی است.

از باز هم مشکل حل نشد، از طریق Windows Update از آپدیت بودن فریم ویرتان اطمینان حاصل کنید.

همچنین باید از اینکه آیا آدرس MAC سرفیستان در روتر اجازه اتصال را دارد اطمینان حاصل کنید.

 

13 دیدگاه برای “6 مسئله کاربری در استفاده از سرفیس پرو و روش انجام درست آن‌ها

  1. کیخسرو گفته:

    من دو تا شکل با سورفیس پرو 3 خودم داشتم ممنون میشم راهنمای کنید

    1- من موقعی که مودم خود رو به صورت هایدن می کنم نمی تونم با سورفیس به ان صل بشم
    2- و هنگام وصل کردن بع دانگل برای تلویزیون پروژکتور سیستم خیلی کند می شود

    • faraji گفته:

      به Settings > Network & Internet > Wi-Fi بروید و گزینه Manage Known Network را بزنید. در این قسمت با انتخاب گزینه Add a New Network شبکه پنهان شده خودتان را اضافه کنید
      رزولوشن ویندوز را تنظیم کنید احتمالا مشکل اتصال به تلویزیون حل خواهد شد. در غیر این صورت از تبدیل اورجینال سرفیس استفاده کنید

  2. Sina گفته:

    سلام
    متاسفانه با نصب درایور اشتباه تاچ و کیبوردم کار نمیکنه
    حتی ریست هم کردم اما مشکل همچنان پابرجاست
    راه حلی غیر از تعویض ویندوز وجود داره؟؟؟

    • faraji گفته:

      خیر فریم ویر سرفیس ها تنها قادر به اجرای نسخه اختصاصی ویندوز است. این ویندوز 10 از لحاظ کاربری تفاوتی با ویند وز های دیگر ندارد اما از لحاظ نصب و درایور ها و شناخات قطعات سخت افزاری کاملا متفاوت است.

  3. کاظم گفته:

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون من یک سوال دارم. من یک سرفیس پرو ۴ دارم که به بیلد 1903 آپدیت کردم و تمام درایپرها به آخرین ورژن آپدیت کردم و مشکل فریز شدن یا همون از کار افتادن موس و صفحه لمسی و ثابت شدن صفحه نمایش و وقتی روی حالت باتری هست دارم. در ضمن در بیلدهای قبلی هم این مشکل رو سرفیس داشت.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    • faraji گفته:

      اگر عضو برنامه ویندوز اینسایدر هستید توصیه میشود تا حتما آپدیت های بتا را از سیستم عامل خود حذف کنید و از نصب نسخه های اینسایدر در سرفیس خودداری کنید.
      اگر عضو برنامه اینسایدر نیستید با مراجعه به بخش Settings > Update & security > Windows Update > Details آخرین به روز رسانی های انجام شده را حف کنید و یک بار دستگاه را به طور کامل خاموش کنید و دوباره روشن کنید. به یاد داشته باشید که دستگاه در اولین ریستارت پس از انجام این کار زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

  4. ارسلان گفته:

    سلام من یه سرفیس پرو 3 دارم یهو وای فایش از کار افتاد از سایت مایکروسافت نسخه مخصوص ویندوز 10 با کد پشت دستگاه رو دانلود و نصب کردم باز جواب نمیده درایور کامل نصبه . انگار چیپست وای فای سوخته ؟! میشه تعمیرش کرد؟

  5. Moghadam گفته:

    وقتی با دستگاه سرفیس ام در حال کار هستم (به جز تماشای فیلم) یکدفعه صفحه نمایش فریز میشود. یعنی موس، قلم، کی برد و … هیچکدام به ظاهر کار نمیکنند. باید دکمه پاور را یک بار بزنم تا صفحه نمایش خاموش شود و بعد دوباره پاور را میزنم تا صفحه نمایش روشن شود و به ادامه کار مشغول میشوم.
    و اگر در زمان فریزشدن صفحه مثلا چیزی تایپ کرده باشم یا جایی کلیک کرده باشم، بعد از این خاموش و روشن کردن صفحه نمایش مشخص میشود که آن کارها انجام شده اما فقط صفحه نمایش فریز بوده است.
    این خیلی اذیتم میکنه چون وسط یک کار یکدفعه مانیتور فریز میشه

    • ایران گفته:

      سلام
      من سرفیس پرو7 دارم
      یکماهه خریدم ولی الان وقتی مثلا فیلم میذارم یا اینکه به صفحه ی مشکی باز میشه توی اون چندتا حالت نقطه و دایره ی کوچک تو تصویر سیاه، زرد رنگه و سیاه نیست
      میشه بگین علتش چیه؟

  6. احمد علی گفته:

    سلام سرفیس من مدل 2017 هست با آپدیت به ورژن 1903و 1909 و 2004 تاچ پد کیبورد. کیبورد . و تاچ دستگاه از کار می افتند و فقط روی ورژن 1809 کار می کند . شکل از کجاست ؟

    • امتداد پارسه گفته:

      جدیدترین فریم ویر دستگاه را از طریق Windows Update در بخش تنظیمات دریافت و نصب کنید، اگر مشکل برطرف نشد دستگاه شما باید توسط تیم فنی مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید