هشدار: اپلیکیشن اسپاتیفای به سیستم ریستور ویندوز 10 دسترسی دارد

هشدار: اپلیکیشن اسپاتیفای به سیستم ریستور ویندوز 10 دسترسی دارد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط برخی از کاربران ویندوز 10، نسخه ویندوز استورِ اپلیکیشنِ پخش موسیقی اسپاتیفای به سیستم ریستور ویندوز 10 دسترسی دارد.

بر اساس این گزارش‌ها، اپلیکیشن رسمی سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای که در ویندوز استور ارائه شده است، تغییراتی مخرب روی سیستم ریستور اعمال می‌کند که طی آن کاربران توان ساخت ریستور پوینت جدید از سیستم عامل را نخواهند داشت. در عین حال، این اپلیکیشن پس از نصب روی ویندوز 10، ریستور پوینت‌های متعددی از سیستم عامل می‌گیرد که ممکن است برای امنیت کاربران و دستگاه‌ها مخرب باشند.

به طور معمول اپلیکیشن‌های ارائه شده در ویندوز استور باید به طور کامل ایمن باشند و کارکرد سیستم عامل را دچار اختلال نکنند. این اپلیکیشن‌ها به طور معمول باید دسترسی‌های محدودی، همانند دسترسی اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب داشته باشند. با این حال نسخه ارائه شده از اسپاتیفای در ویندوز استور مشکلات خاصی را در پی داشته است.

کاربران ویندوز 10 که از این سرویس استفاده می‌کنند، اعلام کرده‌اند که برای گرفتن ریستور پوینت‌های جدید با ارور زیر مواجه می‌شوند:

System Restore failed to replace the file

(C:\Users\XXXX\Appdata\Local\Microsoft\WindowsApps\Spotify.exe with its original copy from the restore point)

An unspecified error occurred during System Restore. (0x80070780

این در حالی است که مایکروسافت و همچنین توسعه دهندگان اسپاتیفای هنوز به طور رسمی ادعایی در این زمینه نکرده‌اند و هنوز راه حلی مشخص برای جلوگیری از این مشکل در دست نیست.

با توجه به محبوبیت اسپاتیفای در میان کاربران ایرانی و همچنین نصب خودکار آن روی دستگاه‌های ویندوزی که به تازگی اکتیو شده‌اند، لازم است به کاربران برای استفاده از نسخه ویندوز استور این اپلیکیشن هشدار داد.

مایکروسافت پس از حذف سرویس پخش موسیقی اختصاصی خود به عنوان Groove اسپاتیفای را به عنوان جایگزینی مناسب برای آن معرفی کرد. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از دستگاه‌ها به طور خودکار اسپاتیفای را دریافت کنند.

در صورتی که با گرفتن ریستور پوینت ویندوز 10 مشکل دارید، توصیه می‌شود تا حتماً اپلیکیشن اسپاتیفای را از دستگاه خود حذف کنید. گفتنی است که این سرویس از طریق وب و همچنین نرم افزارهای X86  و X64 نیز قابل استفاده است.

2 دیدگاه برای “هشدار: اپلیکیشن اسپاتیفای به سیستم ریستور ویندوز 10 دسترسی دارد

  1. کوروش گفته:

    درود.
    چند وقتی هست که اشتباه می کنید و به جای فروشگاه مایکروسافت، فروشگاه ویندوز می نویسید! در صورتی که دیگه ویندوز استور وجود نداره! شده مایکروسافت استور.
    لطف کنید از حالا دیگه بنویسید فروشگاه مایکروسافت یا مایکروسافت استور.

    • faraji گفته:

      شما درست میفرمایید. نام درست استور ویندوز 10، «مایکروسافت استور» است. اما از آنجایی که بسیاری از کاربران هنوز آن را با نام های گذشته میشناسند، در مطالب وب سایت به صورت ترکیبی از هر دو نام استفاده میشود

دیدگاهتان را بنویسید