آلکاننترا چیست و چگونه تایپ کاور مجهز به پوشش آلکانترا را تمیز کنیم؟

آلکاننترا چیست و چگونه تایپ کاور مجهز به پوشش آلکانترا را تمیز کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که مایکروسافت به‌تازگی در تولید سری محصولات سرفیس و تجهیزات جانبی آن به کار برده، استفاده از پوشش لوکس و مرغوب آلکانترا است. در این میان سرفیس لپ تاپ و کیبوردهای جدید سرفیس پرو مجهز به پوشش لوکس و مرغوب آلکانترا شده‌اند که علاوه بر ظاهر لوکس و زیبا، لذت کار با این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

در این میان یکی از مهم‌ترین موارد نگرانی کاربران در استفاده از محصولاتی نظیر تایپ کاور نسخه سیگنیچر و سرفیس لپ تاپ جدید،نحوه تمیز کردن و نگه‌داری صحیح از پوشش آلکانترای آن‌ها است. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم تا نحوه صحیح نگه‌داری، استفاده و تمیز کردن دستگاه‌های مجهز به این پوشش را توضیح دهیم:

آلکانترا چیست؟

آلکانترا یکی از متریال های پراستفاده در تولید اکسسوری‌های مختلف نظیر محصولات الکترونیکی و اتومبیل‌ها است که از یک پوشش میکرو فایبر ویژه تولید شده است. این ماده با فرمول شیمیایی خاص برای اولین بار در دهه 1970 توسط یک دانشمند ژاپنی اختراع شد که امروز کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد.

آلکانترا با ترکیب فرایندهای پیشرفته چرخشی از فیبرهای شیمایی و پارچه‌های طبیعی و مصنوعی به دست میاید که دارای خصوصیاتی نظیر امکان رنگ رزی بالا، زیبایی و لطافت است.

مترایل اصلی برای ساخت آلکانترا شامل 68 درصد پلی‌استر و 32 درصد پلی اورتان است تا میزان دوام و مقاومت در برابر لکه در آن‌ها بیشتر شود. این ماده معمولاً به عنوان یک پوششش نسوز که در عین حال ظاهر زیبا و لطافت خاصی دارد در صنایع مختلف نظیر تولید ابزارهای الکترونیکی لوکس و اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.

نگه‌داری، استفاده و تمیز کردن محصولات مجهز به پوشش آلکانترا:

نحوه کار با محصولاتی نظیر کیبورد سیگنیچر سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ که با این پوشش ساخته شده‌اند بسیار آسان و راحت است. در استفاده از این دستگاه‌ها باید بدانید که پوشش آلکانترا یک خاصیت مشترک با مواد ساخته شده از چرم اصل را دارند؛ این مواد پس از مدتی استفاده لعاب خاص و زیبایی به خود می‌گیرند که به ظاهر کلاسیک‌تر و شیک‌تر آن‌ها کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل پوشش آلکانترا به طور کامل در برابر عرق دست و رطوبت مقاوم است اما نباید فراموش کنید که پس از مدتی استفاده ظاهر آن‌ها به شکلی کاملاً کلاسیک تبدیل خواهد شد.

برای تمیز کردن محصولاتی که دارای پوشش آلکانترا هستند، کافی است از یک پارچه نسبتاً مرطوب استفاده کنید. سعی کنید که به طور مستقیم از مایعات، حتی آب روی سطح دستگاه استفاده نکنید.

 

تنها با یک یا دو بار تمیز کردن دستگاه‌های مجهز به پوشش آلکانترا، تمامی سطح دستگاه به طور کامل براق خواهد شد.

گفتنی است که برای پاک کردن دستگاه از پارچه‌هایی که پرز زیادی دارند خودداری کنید. استفاده از این پارچه‌ها ممکن است باعث کثیف‌تر شدن و نشستن پرزها روی دستگاه شما شود.

علاوه بر این، سعی کنید از آب ولرم برای مرطوب کردن پارچه استفاده کنید تا قدرت لکه بری سطوح کیبورد مجهز به پوشش آلکانترا راحت‌تر شود. به همین دلیل ممکن است برخی نقاطی که به لکه‌های مختلف آغشته شده‌اند با یک یا دو بار کشیدن پارچه پاک نشوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا ابتدا لکه‌ها را با پارچه پاک‌کنید و سپس سطوح دیگر را پاک کنید.

نهایتا؛ نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه با پارچه روی سطح دستگاه فشار نیاورید. فشار دادن زیاد سطح ممکن است باعث خرابی پوشش آلکانترا شود که به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود.

 

2 دیدگاه برای “آلکاننترا چیست و چگونه تایپ کاور مجهز به پوشش آلکانترا را تمیز کنیم؟

  1. سید مرتضی مهدوی گفته:

    سلام
    من یه surface laptop دارم. دست دوم خریدم و پایین کیبردش یه مقداری حالت زردی داره. مثل اینکه آفتاب زیاد خورده باشه. چجوری می تونم تمیزش کنم؟

    • امتداد پارسه گفته:

      آیا زردی روی LCD افتاده یا روی فام آن قرار گرفته؟ برای تمیز کردن به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نکنید چرا که آسیب های دائم مدت به دستگاه شما وارد میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید